רימוני קרטון – הגירסא המוערת

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנה

הקדמה – בשבועות אנג’לה פרסמה סרטון הדרכה להכנת טנא מרצועות קרטון, כשנסענו להורים שלי לחג ארזתי בתיק גם סכינים יפאניות וסרגלי מתכת, ואמא שלי ואני פשטנו על הקרטוניה של המושב, ובילינו במשך יום וחצי בתוך ערימת קרטונים. הכנו קערות מקסימות, מגשים, מוביילים ופסלונים. היה כיף, ואני רושמת לעצמי געורת (גערת תזכורת), ומבטיחה לכפר על חטאי ולהראות פה מה עשינו [קצת פתטי, אני יוצרת כל כך מעט, ואפילו את המעט הזה לא מוצאת זמן להראות…]

זה סרטון ההדרכה של אנג’לה:

ולענייננו –

כמה ימים לפני החג התחיל להתגלגל לי בראש רעיון לקישוט לסוכה, שמבוסס על טכניקת הגלגול הזו. הסתובבתי כמה ימים עם הרעיון בראש, ועם תקווה להצליח ליישם, לצלם ולפרסם אותו ביום ראשון, כדי שקוראי הנאמנים יספיקו להכין לעצמם קישוטים כאלו לסוכה. כמובן שאצלי, כמו אצלי, הזמן זורם לו בקצב שונה (ואיטי) משל שאר בני האדם [הייתי יכולה להאשים את הריצפה, המצלמה שהחליטה סופית לא לעבוד, ואפילו את הבן שלי. הכל נכון, אבל ברור שאם הייתי ממש מתאמצת לא להיות אני, הייתי מוצאת לזה זמן].
ביום ראשון אחר הצהרים יצאתי עם יהל לטיול, בדרך כלל אנחנו הולכים לגן השעשועים, משם לבית של פרינס הכלב, משם אנחנו עוברים לאיזור השיכונים, כדי לבדוק את חדרי המדרגות, ולוודא שמספר הקומות בכל כניסה שווה ולא השתנה מהטיול הקודם. אחר כך אנחנו הולכים להגיד שלום לצפרדעים (צפרדעי צעצוע שמישהו הדביק לעמודי החשמל) והשבשבות [טוב, עוד געורת לעצמי – באחד הטיולים הבאים אני אצלם את הסימטה האהובה עלינו], וחזרה לגן השעשועים.
הפעם המסלול היה שונה – התחלנו בפח האשפה של המכולת, חתכתי משם כמה ארגזים ודחפתי לעגלה, אני עדיין לא הייתי מסופקת ממגוון הצבעים ולכן המשכנו לסופר. בדרך המשכתי לגלגל את הרעיון שלי, והגעתי למסקנה שבמקום לעשות כדורים מדליקים אני יכולה להכין רימונים. ואם ככה – צריך קרטון אדום. הגענו לסופר, מצאנו קרטונים בצבעים נחמדים, ואף לא קרטון אדום אחד. המשכנו בטיול, למכולת אחרת, כשהגענו שמחתי לגלות שני ארגזים אדומים בוהקים עומדים, מחייכים אלינו, ומאחלים לנו חג שמח –

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנה

בנצי, בעל המכולת, שמח שנפטור אותו מהצורך ללכת לזרוק אותם, וגם התעניין למה אנחנו צריכים אותם, ואפילו נתן כמה טיפים איך לצייר רימון.
אז לצייר רימון, אתם בטח יודעים, אבל להכין רימון תלת מימדי מרצועות קרטון אתם אולי עדיין לא יודעים. עוד מעט תדעו.

          מה צריך?

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנה

קרטון – אפשר להשתמש בקרטון אדום, ואפשר גם להשתמש בקרטון בצבע אחר כי מי אמר שרימון חייב להיות אדום (הרימונים האחרונים שקנינו רחוקים מלהיות אדומים), וחוצמיזה אפשר לצבוע את הרימון המוכן.

אקדח דבק חם – אפשר להשתמש גם בדבק פלסטי, זה קצת יותר בטוח (אם הפועלים העיקריים הם ילדים) וקצת פחות נוח (כי צריך לחכות יותר זמן עד שהעסק דבוק וחזק).

סכין יפני – אפשר להמיר במספריים

משהו לחתוך עליו – (אין צורך אם גוזרים במספריים) לי יש משטח מיוחד, אבל אם אין לכם ואתם לא רוצים להשקיע כל כך הרבה כסף, אפשר לקנות קרטון דחוס אפור (בגלגול הקודם שלי, כשלמדתי אדריכלות, תמיד היה מונח לי על השולחן קרטון כזה, והוא שימש אותי לחיתוכים גדולים, נהגתי גם לרשום עליו תזכורות, מספרי טלפון, לעשות עליו חישובים ולשרבט עליו שירבוטים תוך כדי שיחות טלפון), והשיטה הכי ישנה, שבה השתמשתי בגילגול הקודם-קודם שלי, כשהייתי נערה – לחתוך על הרצפה ולכוון את החיתוך לרווח בין הבלטות (אז, בגלגול הקודם-קודם שלי, עדיין לא ידעתי שלרווח הזה קוראים ‘פוגה’. בגילגול הקודם למדתי את זה, ובגלגול הנוכחי הצלחתי כבר לשכוח, ולשבור עכשיו את הראש ואת הגוגל במשך כמה דקות, כדי להזכר איך קוראים ל’פוגה’).

סרגל מתכת – אני ממליצה בחום, על סרגל מיוחד לחיתוך, עם הגנה על הידיים. סכין יפאני הוא כלי משחית! (וגם סרגל, כמובן, לא צריך אם גוזרים במספריים)

חוט – לא משנה מאיזו עדה, העיקר שאפשר יהיה לתלות עליו רימון.

מחט צמר עם שפיץ – בתמונה רואים מסמר, כי חשבתי שזה יספיק ובעיקר התעצלתי לעלות למעלה להביא את קופסת המחטים, ולא היה אף אחד בבית שיזרוק לי אותה למטה. בדיעבד מחט היתה יכולה להיות הרבה יותר נוחה.

סרטון ההדרכה של אנג’לה ליצירת טנא – התקשתי לצלם את התהליך בצורה מספקת, נראה לי שאין כמו וידאו כדי להסביר איך לעשות את זה, אבל החלטתי שאין לי מספיק זמן וידיים בשביל להכין סרטון וידאו, אז אני ממליצה לראות את הסרטון (אם עוד לא עשיתם את זה) כדי להבין את העקרון.

 

         לעבודה…

חותכים מהקרטון רצועות ארוכות ברוחב של כ-2 ס”מ (הרוחב לא ממש עקרוני, ואין בעיה אם רוחב הרצועות לא זהה), רצועה אחת קצרה ברוחב של כ-4 ס”מ, ועיגול קטן (בקוטר של כ-1.5-2 ס”מ)

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהמחוררים, בעזרת המחט, שני חורים בעיגול הקרטון

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהמעגלים את הרצועה הרחבה (אפשר לראות בסרטון של אנג’לה איך היא עושה את זה. דקה 3:00), וגוזרים אותה באורך של היקף העיגול.

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהגוזרים ממנה משולשים, לכתר הרימון –

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהמדביקים את הכתר סביב העיגול (שוב, אפשר להעזר בהוראותיה של אנג’לה. דקה 3:15). משחילים את החוט דרך החורים וקושרים, כמו בתמונה –

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהמתחילים להדביק סביב את הרצועות הצרות (אחרי שעיגלנו גם אותן). בהתחלה צריך שהרצועות כמעט תחפופנה זו את זו, ובהמשך הפער יגדל. כדאי לנסות קצת “על יבש”, בלי דבק, כדי להבין איך זה עובד ואיך ליצור את הצורה הרצויה. וגם לזכור שלא נורא אם יצאו לכם רימונים אגסיים כמו שלי :-).

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנה רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנה רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהממשיכים ללפף רצועות עד שמתקבל חצי כדור.

מכינים את החצי התחתון באופן דומה, הפעם התחלתי עם פקק של בקבוק פלסטיק (אפשר גם להתחיל ישר לגלגל קרטון סביב עצמו)

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהממשיכים עד שמתקבל חצי כדור נוסף שההיקף שלו זהה להיקף של חצי הכדור העליון

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהמדביקים את שני החצאים זה לזה, ומכסים את החיבור ברצועה נוספת. והרימון מוכן –

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהרימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנה רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהאני הכנתי גם חרוזי קרטון (מכינים אותם בדיוק כמו שמכינים חרוזי נייר) והשחלתי על החוט. שיהיה יפה. [בדיעבד, כשהבאתי את אחד הרימונים לשכנים שלי, השכן אמר לי שקישוטי הסוכה התלויים צריכים להיות באורך מקסימלי של 35 ס”מ, כך שהחוט הארוך והמחורז היה מיותר…]

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנהזו תמונה שאני מאוד אוהבת, צילמתי אותה במהלך העבודה כשפתאום שמתי לב לשליטה המוחלטת של הצבע האדום – גם המספריים והעט-עפרון שהשתמשתי בהם היו אדומים. יצא לי שולחן עבודה פוטוגני…

רימון קרטון בשימוש חוזר - קישוט לסוכה - הוראות הכנה

רעיונות נוספים לקישוטים לסוכה תוכל/י למצוא בלחיצה על הבאנר ↓

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רשומות נוספות שעשויות לעניין אותך
מחזיק מפתחות

משהו קטן – מתנה שהכנתי למישהו השבוע – מחזיק מפתחות. סרגתי כדור משקית פלסטיק, והפעם גזרתי רצועה דקה מהרגיל והשתמשתי במסרגה דקה יותר כדי שיצא כדור

אז למה אני כל כך אוהבת סלים?

עוד שבוע נחגוג את חג הסלים (יש לו עוד כמה “כובעים”, לחג הזה, אבל זה ה”כובע”, או הסל, שהכי מדבר אלי…), שבמקרה, או שלא במקרה,

4/30 – דג?

יום רביעי לפרוייקט שלי. היום ניצלתי את אחר הצהריים לכמה סידורים, ובדרך משם לכאן, או מכאן לשם, חייכו אלי מהמדרכה שתי חתיכות פלסטיק לבנות. הן

נעים מאוד, אני ארבל, אמנית, אמא בחינוך ביתי לג’ינג’י מהמם, מחבקת עצים (גם אם לא ממש בפועל, מחבקת רעיונית…) ואני אוהבת זבל (We love you, Arbel). אני אוהבת בעיקר להפוך את הזבל לזהב, או לפחות להשתמש בו כחומר הגלם העיקרי שלי ביצירה.

אני יוצרת ומלמדת אחרות ואחרים ליצור תוך שימוש בחומרי פסולת וטכניקות מסורתיות של מלאכות יד.

מנחה סדנאות בהן אני מלמדת קליעת סלים, סריגה, אריגה ועוד מגוון טכניקות, שמאפשרות לתת חיים חדשים לחומרים וחפצים שאין בהם כבר צורך.

רוצה לקבל ממני מיילים?
את או אתה?

רוב האתר שלי כתוב בלשון נקבה, אם יש לך העדפות אחרות – יש איפשהו פה משמאל כפתור שיאפשר לך לשנות זאת.
(לצערי התוסף הגאוני והחשוב של עבריתה פותח אחרי שכבר כתבתי פה הרבה, אז לא כל הטקסט שלי ניתן לשינוי.)

מה תוכל.י לקרוא פה?
רשומות אחרונות